Příběh

pivovaru

1597

Vznik pivovaru

V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová 40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Havlíčkobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.

1991

Nový začátek

Humpolecký pivovar byl technologicky po smrti, pověst piva žalostná, jeho prodej u dna. Přesto společníci Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal firmu v malé privatizaci vydražili. Za pětinásobek účetní hodnoty… S nadšením si začali plnit svůj sen o pivovaru, který bude vařit poctivé české pivo. Vybudovali ale také celostátně známou značku Bernard, která se stala pojmem.

1993

Boj za malé pivovary

Stanislav Bernard založil Svaz malých nezávislých pivovarů a začal rok a půl trvající boj za snížení spotřební daně pro pivovary s ročním výstavem do 200 tisíc hektolitrů. Díky jeho prosazení malé pivovary nejen přežily, ale začal jejich rozvoj. Ke konci roku 2020 jich v ČR existuje pět stovek.
Náš pivovar přestavěl stáčírnu lahví, kotelnu, elektrorozvodnu. Připravil přechod z hliníkových na ocelové sudy.

2001

Nadějné vyhlídky

Pivovar za sebou měl náročné období boje o přežití, zároveň řadu důležitých investic. Jako první v ČR například zavedl mikrobiologickou filtraci bez pasterace, získal nový vlastní zdroj skvělé vody na vaření piva, otevřel první značkovou prodejnu v Humpolci.
Došlo ke dvěma zlomovým událostem. Pivovar v roce 2000 koupil v Rajhradě u Brna vlastní humnovou sladovnu. V roce 2001 získal rovných 50 procent firmy belgický pivovar Duvel Moortgat. Prodej umožnil další nutné investice do rozvoje pivovaru.
Pivovar poprvé použil slogan Vlastní cestou.

2002–2005

Máme patent na lahve

S velkým úspěchem jsme na trh uvedli pivo v retro patentních lahvích a v dřevěných bedýnkách. Úspěch má kampaň „Vlastní cestou“, ještě větší pozornost si vysloužila kampaň „Svět se zbláznil. Držte se…“
Dokončili jsme novou stáčírnu sudů. Se vstupem České republiky do EU v 2004 jsme se začali intenzivně zabývat exportem.
Vyšlo první číslo magazínu Vlastní cestou. Od té doby vychází pravidelně čtyřikrát do roka.

2006–2010

Bernardovy inovace

Přišli jsme s naším prvním nealko pivem. A jako vůbec první v ČR jsme začali vařit polotmavé nealko pivo. A následně jsme otevřeli úplně nový segment – nealko pivo s přírodními ovocnými příchutěmi. Nejprve to byla Švestka, v roce 2010 jsme řadu novinek završili nealko pivem Višeň.
Zahájili jsme novou kampaň „Pivo jako šperk“, kterou používáme dodnes. Otevřeli jsme další značkové prodejny a zvýšili export.
Zaměstnanci si sami zvolili své firemní hodnoty: otevřenost, důvěru, spolupráci, odpovědnost, pozitivitu, odvahu a pokoru.

Současnost

Bezpečná známost

Jdeme vytrvale za svým snem vařit to nejlepší, poctivé pivo. Trvale investujeme do zvyšování kvality – ta je pro nás vyšší hodnotou, než objem produkce a výše zisku.
Vyrábíme 16 druhů piv, mezi nimi pivo bezlepkové, atraktivní Černou lavinu nebo svrchně kvašený Bohemian Ale.
Nadále odmítáme balit pivo do nevratných PET lahví a hliníkových plechovek.
Vytvořili jsme koncept Rotující pípy, rozšiřujeme síť franšízových podniků Bernard Pub a Bar.
Vydáváme magazín Vlastní cestou, udělujeme Bernardovu cenu za příkladné a férové činy.
K 30. výročí existence Rodinného pivovaru Bernard jsme otevřeli návštěvnické centrum.


Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.

Vítejte v Rodinném pivovaru Bernard