Příběh
pivovaru1597
Vznik pivovaru
V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová 40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Havlíčkobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.
1991
Nový začátek
Humpolecký pivovar byl technologicky po smrti, pověst piva žalostná, jeho prodej u dna. Přesto společníci Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal firmu v malé privatizaci vydražili. Za pětinásobek účetní hodnoty… S nadšením si začali plnit svůj sen o pivovaru, který bude vařit poctivé české pivo. Vybudovali ale také celostátně známou značku Bernard, která se stala pojmem.
1993
Boj za malé pivovary
Stanislav Bernard založil Svaz malých nezávislých pivovarů a začal rok a půl trvající boj za snížení spotřební daně pro pivovary s ročním výstavem do 200 tisíc hektolitrů. Díky jeho prosazení malé pivovary nejen přežily, ale začal jejich rozvoj. Ke konci roku 2020 jich v ČR existuje pět stovek.
Náš pivovar přestavěl stáčírnu lahví, kotelnu, elektrorozvodnu. Připravil přechod z hliníkových na ocelové sudy.
2001
Nadějné vyhlídky
Pivovar za sebou měl náročné období boje o přežití, zároveň řadu důležitých investic. Jako první v ČR například zavedl mikrobiologickou filtraci bez pasterace, získal nový vlastní zdroj skvělé vody na vaření piva, otevřel první značkovou prodejnu v Humpolci.
Došlo ke dvěma zlomovým událostem. Pivovar v roce 2000 koupil v Rajhradě u Brna vlastní humnovou sladovnu. V roce 2001 získal rovných 50 procent firmy belgický pivovar Duvel Moortgat. Prodej umožnil další nutné investice do rozvoje pivovaru.
Pivovar poprvé použil slogan Vlastní cestou.
2002–2005
Máme patent na lahve
S velkým úspěchem jsme na trh uvedli pivo v retro patentních lahvích a v dřevěných bedýnkách. Úspěch má kampaň „Vlastní cestou“, ještě větší pozornost si vysloužila kampaň „Svět se zbláznil. Držte se…“
Dokončili jsme novou stáčírnu sudů. Se vstupem České republiky do EU v 2004 jsme se začali intenzivně zabývat exportem.
Vyšlo první číslo magazínu Vlastní cestou. Od té doby vychází pravidelně čtyřikrát do roka.
2006–2010
Bernardovy inovace
Přišli jsme s naším prvním nealko pivem. A jako vůbec první v ČR jsme začali vařit polotmavé nealko pivo. A následně jsme otevřeli úplně nový segment – nealko pivo s přírodními ovocnými příchutěmi. Nejprve to byla Švestka, v roce 2010 jsme řadu novinek završili nealko pivem Višeň.
Zahájili jsme novou kampaň „Pivo jako šperk“, kterou používáme dodnes. Otevřeli jsme další značkové prodejny a zvýšili export.
Zaměstnanci si sami zvolili své firemní hodnoty: otevřenost, důvěru, spolupráci, odpovědnost, pozitivitu, odvahu a pokoru.
Současnost
Bezpečná známost
Jdeme vytrvale za svým snem vařit to nejlepší, poctivé pivo. Trvale investujeme do zvyšování kvality – ta je pro nás vyšší hodnotou, než objem produkce a výše zisku.
Vyrábíme 16 druhů piv, mezi nimi pivo bezlepkové, atraktivní Černou lavinu nebo svrchně kvašený Bohemian Ale.
Nadále odmítáme balit pivo do nevratných PET lahví a hliníkových plechovek.
Vytvořili jsme koncept Rotující pípy, rozšiřujeme síť franšízových podniků Bernard Pub a Bar.
Vydáváme magazín Vlastní cestou, udělujeme Bernardovu cenu za příkladné a férové činy.
K 30. výročí existence Rodinného pivovaru Bernard jsme otevřeli návštěvnické centrum.